كلايمر
كلايمر و اجاره كلايمر جايگزين داربست
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 3
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

سابقه زندگي در تهران به ۵٫۰۰۰ سال پيش از ميلاد بازمي گردد. در دي ماه ۱۳۹۳ اسكلت يك انسان در منطقه مولوي تهران متعلق به حدود ۷٫۰۰۰ سال پيش كشف گرديد. پيش از اين گمان مي رفت سابقه زندگي در منطقه تهران امروزي به كشفيات قيطريه كه متعلق به ۳٫۰۰۰ سال پيش بود، برمي گردد.

شركت رسمي كلايمر كه از سال 1378 فعاليت مي كند ميتواند براي آن دسته از مشتريان عزيز كه در تهران پروژه ساختماني دارند و به داربست و كلايمر نياز دارند ميتواند مفيد واقع بشه به طوري كه شما به جاي استفاده از داربست كه بارها به خطرات آن اشاره كرديم از جايگزين داربست كلايمر استفاده نماييد شما ميتوانيد با يك تماس براي خريد كلايمر در تهران و يا اجاره كلايمر در تهران اقدام نماييد كارشناس بخش فروش كلايمر آماده پاسخگويي به سوالات شما بزرگواران مي باشد همين الان تماس بگيريد و اگر سوالي در رابطه با خريد كلايمر در تهارن و اجاره كلايمر در تهران داريد مطرح فرماييد.

تهران براي نخستين بار توسّط ايل قاجار پايتخت ايران شد. تصوير كتيبهٔ فتحعلي شاه، روي تپّهٔ سنگي چشمه علي واقع در شمال شهر ري منطقه ۲۰ تهران

تهران در گذشته از روستاهاي ري بوده و ري كه در تقاطع محورهاي قم، خراسان، مازندران، قزوين، گيلان و ساوه واقع شده به سبب مركزيّت مهم سياسي، بازرگاني، اداري و مذهبي از قديم مورد نظر بوده و مدّعيان همواره اين مركز راهبردي را مورد تهاجم و حمله قرار مي داده اند. روستاي تهران به واسطهٔ برخورداري از مغاك ها و حفره هاي زيرزميني و مواضع طبيعي فراوان و دشواري نفوذ در آن ها پناهگاه خوبي براي دولتمردان و ديگر اشخاصي بوده كه احتمالاً مورد تعقيب مدّعيان قرار داشته اند.

از سوي ديگر، كاروان هاي بزرگي كه از محورهاي مورد بحث عبور مي كردند شكارهاي سودمندي بودند و اغلب مورد حمله و چپاول مردم بومي واقع مي شدند. روستاي تهران در واقع كانون چپاولگران و نهانگاه كالاهاي دزديده شده بود و اين وضع تا زمان شاه تهماسب صفوي كه قزوين را به عنوان پايتخت خود انتخاب نمود ادامه داشت. تهران در برابر حملهٔ افغان ها (پشتون ها) ايستادگي زيادي كرد و به همين خاطر آن ها پس از تصرّف تهران اين شهر را ويران كردند و باغ ها و تاكستان هاي آن را از ميان بردند. در زمان نادرشاه تهران دوباره نام و نشاني يافت و در همين شهر بود كه نادرشاه رهبران بزرگ شيعه و سنّي را گرد هم آورد و پيشنهاد اتّحاد اسلامي و رفع اختلاف ها را به آن ها داد.

تهران در آغاز روستايي نسبتاً بزرگ بود كه ميان شهر بزرگ و نام آور آن زمان، شهر ري و كوهپايه هاي البرز جاي گرفته بود. نخستين بار نام آن در يادكرد زندگينامهٔ ابوعبدالله حافظ تهراني (زاده ۱۸۴ خ) آمده است. پس از يورش مغولان به ري و ويراني اين شهر، تهران بيش از پيش رشد يافت و شماري از اهالي آوارهٔ ري را نيز در خود جاي داد و مساحتش در اين دوران به ۱۰۶ هكتار رسيده بود. اين منطقه در دوره سلسله صفوي به علّت اين كه بقعه سيد حمزه جدّ اعلاي صفويه در نزديكي حرم شاهزاده عبدالعظيم جاي داشت و تهران نيز داراي باغ هاي خوش آب و هوا بود، مورد توجّه قرار گرفت.

نخستين بار، شاه طهماسب اول صفوي در سال ۹۱۶ خ. هنگام گذر از تهران باغ و بوستان فراوان اين شهر را پسنديد و دستور داد تا بارو و خندقي به دور آن بكشند. اين بارو كه ۱۱۴ برج به عدد سوره هاي قرآن و چهار دروازه رو به چهار سوي دنياي پيرامون داشت، از شمال به ميدان توپ خانه و خيابان سپه، از جنوب به خيابان مولوي، از شرق به خيابان ري و از غرب به خيابان وحدت اسلامي (شاپور) امروزي محدود مي شد، مساحت تهران در اين دوران به ۴۴۰ هكتار رسيد.

در دورهٔ شاه عباس يكم (۹۶۶ تا ۱۰۰۷ خ) پل، كاخ و كاروانسراهاي زيادي بر پا شد، در بخش شمالي برج و باروي شاه تهماسبي، چهارباغ و چنارستاني ساخته شد كه بعدها دورش را ديواري كشيدند و به صورت كاخ (كاخ گلستان) و پايگاه فرمانروايي درآوردند. كريم خان در نبردهاي خود برابر محمدحسن خان قاجار در سال ۱۱۷۲ قمري تهران را مركز اردوكشي خود برگزيد و پس از پيروزي در اين جنگ در ديوانخانه ديرين تهران كه در زمان شاه سليمان ساخته شده بود بارِ عام داد و با عنوان وكيل الرعايا، زمامداري ايران را در دست گرفت.

مكان هاي مذهبي تهران

مسجدها، حسينيه ها و امامزاده ها از جمله مكان هاي مذهبي پايتخت هستند كه در مجموع ۲٬۰۷۲ مركز (۱۳۸۷ خ) را شامل مي شوند. تهران ۱۵۴۶ مسجد، ۴۸۷ حسينيه، و ۳۹ امامزاده دارد. در واقع براي هر ۳٬۵۱۶ تهراني يك مركز مذهبي وجود دارد. بيشترين امامزاده هاي پايتخت در منطقه ۲۰ متمركز شده و بعد از آن منطقه ۲ و ۱ داراي بيشترين امامزاده ها هستند. در ۱۲ منطقه هم هيچ امامزاده اي وجود ندارد.

مسجد و خانه شيخ فضل الله نوري در سنگلج، خانه شيخ فضل الله نوري آدرس: استان تهران، شهر تهران، خيابان بهشت، خيابان شيخ فضل الله نوري (از بن بست جوان شماره ۲ و از بن بست نجم آبادي شماره ۳.)

جغرافيا تهران

شهر تهران در ۵۱ درجه و ۲ دقيقه تا ۵۱ درجه و ۳۶ دقيقهٔ طول شرقي و ۳۵ درجه و ۳۴ دقيقه تا ۳۵ درجه و ۵۰ دقيقهٔ عرض شمالي قرار گرفته است و ارتفاع آن از ۲۰۰۰ متر در مرتفع ترين نقاط شمال تا ۱۲۰۰ متر در مركز و ۱۰۵۰ متر در جنوب متغيّر است. تهران در بين دو وادي كوه و كوير و در دامنه هاي جنوبي رشته كوه البرز گسترده شده است. از جنوب به كوه هاي ري و بي بي شهربانو و دشت هاي هموار شهريار و ورامين و از شمال توسط كوهستان محصور شده است.ارتفاع چند نقطه شهر تهران از سطح دريا: شهر تهران از نظر زمين لرزه جزء مناطق پرزيان (۸ تا ۱۰ درجه مركالي) به شمار مي آيد. گسلهايي كه در تهران و حومه تا شعاع ۱۵۰ كيلومتري مركز شهر قرار دارند، عبارتند از گسل مشاء، گسل شمال تهران، گسل ري، گسل طالقان، گسل ايوانكي و گسل ايپك كه بررسي رفتار آن ها حايز اهميت است.

شهر تهران، به طور پيوسته در معرض خطر سيل قرار دارد. از دلايل اصلي اين موضوع، مي توان اختلاف ارتفاع زياد، شرايط اقليمي خاص، وجود رودخانه هاي فراوان مانند رود كرج، رود دربند، رود چيتگر و مسيل هاي متعدد و قرارگرفتن شهر تهران در پاي كوه را نام برد. همچنين در شهر تهران، ۱۲ حوزه آبريز بالادست مسلط بر آب و ۱۴ كيلومتر نوار مولد سيل از دارآباد تا غرب دره فرحزاد وجود دارد.

بيشتر بدانيد و بشناسيد

1 - تهران با مساحت ۷۳۰ كيلومتر مربع بيست و هفتمين شهر بزرگ جهان محسوب مي شود.

2 -  تهران اولين بار در دوره صفويه داراي دروازه شد. شاه طهماسب صفوي در دوران سلطنت خود به دليل علاقه خاصي كه به تهران و آب و هواي تميز آن داشت ، دستور داده بود كه دور تا دور شهر تهران را ارگي كشيده و شش دروازه بر روي آن بنا كنند.

3 - از دوران قاجار تاكنون تهران پايتخت ايران است.

4 - اين ارگ داراي ۱۱۴ برج به تعداد سوره هاي قران كريم بود و تا اوايل دوره ناصرالدين شاه همچنان پابرجا بود كه در اين زمان به طور كامل تخريب شد و به جاي آن تهران گسترش پيدا كرد و داراي دوازده دروازه شد.

5 - زماني كه در سال ۱۷۸۸ ميلادي آقا محمد خان قاجار تهران را به عنوان پايتخت خود انتخاب كرد، تهران روند پيشرفت و شكوفايي خود را آغاز كرد.

6 - ساختار اداري ايران در تهران متمركز است.

7 - برج آزادي اولين و مشهورترين نماد تهران و برج ميلاد نماد ديگر تهران است.

8 - در فهرست گران ترين پايتخت هاي جهان در سال ۲۰۰۸ ميلادي، تهران در رتبه ي آخر قرار گرفت.

9 - اولين ساختمان مرتفع و بلند تهران، ساختمان پلاسكو در خيابان استانبول بود كه روز ۳۰ دي ۱۳۹۵ در اثر آتش سوزي فروريخت.

10 - آخرين زلزله ي شديد تهران در سال ۱۸۳۰ ميلادي رخ داده است.

11 - از لحاظ زمين شناختي، تهران روي گسل هاي فعال قرار دارد كه باعث رانش زمين و زمين لرزه مي شود.

12 - تهران در ليست خطرناك ترين شهرهاي دنيا براي وقوع بلاياي طبيعي قرار دارد.

13 - سابقه ي زندگي در تهران به ۵ هزار سال قبل از ميلاد باز مي گردد.

14 - در سال ۱۳۹۳ يك اسكلت انسان در منطقه ي مولوي تهران كشف شد كه حدود ۷ هزار سال پيش زندگي مي كرد.

15 - تهران قبل از اين كه به شهر بزرگي تبديل شود، روستايي از توابع شهر ري بود.

16 - فوتبال ورزش اول شهر تهران است.

17 - دانشگاه آزاد اسلامي نخستين بار با ايجاد واحد تهران شروع به كار كرد.

18 - از دوران قاجار تاكنون تهران پايتخت ايران است.

19 - در تهران به ازاي هر نفر، ۴ موش وجود دارد.

20 - خيابان وليعصر طولاني ترين خيابان خاور ميانه در تهران واقع شده است.

 تهيه، ويرايش و بازنشر
ندا كامدار

امتياز:
بازديد:
[ ۲۵ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۶:۳۵ ] [ ويدا عليپور ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی